Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2008

ΣΥΣΤΗΜΑ RADAR ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΟΛΚΕ Η ΝΟΜΑΡΧΙΑ


Το νέο σύστημα RADAR που παραδόθηκε από τη Νομαρχία και εγκαταστάθηκε στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας παρουσιάστηκε επισήμως σήμερα το πρωί στις εγκαταστάσεις του ΟΛΚΕ παρουσία του Νομάρχη Κέρκυρας Στέφανου Πουλημένου, του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Αλέκου Δεσύλλα και του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προγραμματισμού της Νομαρχίας Σωτήρη Βλάχου.

Το νέο σύστημα RADAR, έρχεται μέσω του διακρατικού προγράμματος INTERREG IIIA Ελλάδα – Ιταλία προκειμένου να εξυπηρετήσει επικουρικά την ανάγκη των λιμενικών αρχών και της Διαχείρισης του Λιμένος, για έναν έλεγχο πιο ουσιαστικό στην παράκτια κίνηση των πλοίων, με σκοπό να προλαμβάνει ατυχήματα και συγκρούσεις στη θάλασσα και εντός του λιμενικού χώρου.

Το συνολικό έργο της Ν.Α. Κέρκυρας το οποίο παραδόθηκε για χρήση στον ΟΛΚΕ, αποτελείται από τα ακόλουθα βασικά συστήματα:

1. Το βασικό σύστημα RADAR που διαθέτει όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του ήδη υπάρχοντος αλλά με πρόσθετες δυνατότητες όπως κεραίας GPS και πυξίδας αλλά και όπως αναφέρονται ακολούθως.
2. Το σύστημα AIS αυτόματης ανίχνευσης των πλοίων που βρίσκονται εντός του πεδίου σάρωσης του RADAR.
3. Βίντεο κάμερα IP κάλυψης του ενδολιμενικού χώρου με δυνατότητα αποστολής της εικόνας μέσω Ιντερνετ ή μέσω του δικτύου του ΟΛΚΕ σε οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο χρήστη.
4. Δίκτυο TCP/IP διασύνδεσης του συστήματος με τα άλλα συστήματα του λιμανιού ή μεταφοράς της πληροφόρησης μέσω Ιντερνετ σε οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο χρήστη.



Ο σταθμός AIS πληροί τις απαιτήσεις σύστασης του IALA, περί "Υποδομής και θεμάτων συστημάτων αυτόματης αναγνώρισης πλοίων" καθώς και της Οδηγίας 2002/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27/06/02 περί «Δημιουργίας κοινοτικού συστήματος παρακολούθησης της κυκλοφορίας των πλοίων και ενημέρωσης», όλα τα στοιχεία της οποίας είναι υποχρεωτικά.

Ο σταθμός AIS έχει τις ακόλουθες λειτουργικές δυνατότητες :

* Δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας με άλλα συστήματα ή δίκτυα AIS, με τα οποία μπορεί να επικοινωνήσει όπως αυτό της Κέρκυρας ή πλοίων που διαθέτουν το σύστημα αυτό.
* Δυνατότητα λήψης των δεδομένων (ταυτότητα του πλοίου) από όλες τις συσκευές AIS που είναι εγκατεστημένες σε πλοία που κινούνται στην περιοχή κάλυψης της συγκεκριμένης θέσης και εκπομπής των σχετικών δεδομένων στους.
* Δυνατότητα εκπομπής μηνυμάτων "report message", που περιλαμβάνουν στοιχεία αναφορικά με την ταυτότητα του σταθμού και ώρα για συγχρονισμό.
* Δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων SMS point-to-point ή broadcast.
* Δυνατότητα λήψης στόχων από άλλα radar ή άλλα AIS, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα παρακολούθησης στόχων Radar ή AIS που βρίσκονται εντός της εμβέλειάς των πλοίων.
* Δυνατότητα μετατροπής του πρωτοκόλλου RS232 σε TCP/IP (IP controller) και αντίστροφα, προκειμένου να μπορεί να επικοινωνεί με οποιοδήποτε IP δίκτυο.

Στον server του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, υπάρχει η δυνατότητα να αποθηκεύονται σε Βάση Δεδομένων όλα τα στοιχεία που θα λαμβάνονται από το σταθμό AIS και από το σύστημα RADAR. Ο server αποτελεί το κεντρικό σύστημα συλλογής - αποθήκευσης, αξιολόγησης, επεξεργασίας, διαχείρισης και διανομής των πληροφοριών που λαμβάνονται από τον σταθμό βάσης AIS και του συστήματος RADAR.

Επίσης, οι επιχειρησιακές πληροφορίες που λαμβάνονται από τον σταθμό AIS και του συστήματος RADAR, αποθηκεύονται σε τυποποιημένη μορφή ώστε να είναι δυνατή η περαιτέρω επεξεργασία τους. Στις πληροφορίες αυτές περιλαμβάνονται κατ' ελάχιστον τα ακόλουθα:

1. τα στοιχεία αναγνώρισης του πλοίου που αποστέλλει την αναφορά,
2. το πλήρες περιεχόμενο της αποστελλόμενης αναφοράς
3. τα στοιχεία αναγνώρισης του σταθμού βάσης AIS,
4. Βάση Δεδομένων Πλοίων (Ship Database).

Η γενική φόρμα δεδομένων καθορίζεται και θα παρέχει πληροφορίες για τα διάφορα πλοία ενδιαφέροντος του χρήστη. Τα περιεχόμενα των πεδίων της βάσεως δεδομένων περιλαμβάνουν, χωρίς όμως να περιορίζονται μόνο σε αυτά, τα ακόλουθα:

* Όνομα πλοίου, Διακριτικό κλήσης.
* Εθνικότητα, Λιμάνι Νηολογήσεως.
* Ημερομηνία κατασκευής.
* Ιδιοκτήτης.
* Τύπος πλοίου.
* G.R.T., Net ton, D.W.T.
* Μήκος, Πλάτος, Κοίλο.
* Μέσο βύθισμα με πλήρες φορτίο (draft full load average).
* Summer freeboard.
* Αριθμός και τύπος μηχανών.
* Ισχύς, ταχύτητα, κ.α.

Ο σταθμός έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει μέσω του δικτύου AIS όλα τα στοιχεία που προέρχονται από άλλους σταθμούς AIS και από το σύστημα RADAR, ενώ είναι εξοπλισμένος με κατάλληλο σύστημα απεικόνισης (ECDIS) όπου απεικονίζονται σε ηλεκτρονικό χάρτη της περιοχής όλα τα στοιχεία των πλοίων.

Μέσω του συστήματος GPS και της ηλεκτρονικής πυξίδας που διαθέτει το σύστημα RADAR είναι σε θέση ανίχνευσης πέραν της ταυτότητας του πλοίου, παροχής των γεωγραφικών του συντεταγμένων, της πορείας του και του χρόνου άφιξής του στο λιμάνι προορισμού.

Το έργο ικανοποιεί το γενικό σκοπό της “Ενίσχυσης των συστημάτων ελέγχου κατά τη διάρκεια της μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών” και τον ιδιαίτερο σκοπό της “ Ενδυνάμωσης των υποδομών και των συστημάτων ασφάλειας και επιτήρησης λιμανιών και τελωνεία, για να βελτιώσει την κυκλοφορία προσώπων και προϊόντων” .

Η ασφάλεια της ενδο-λιμενικής ναυσιπλοΐας αποτελεί σημαντικό στόχο της υποδομής για την αποφυγή κίνδυνων σύγκρουσης μεταξύ της εμπορικής και της μεταφοράς αναψυχής, σημαντικός λόγος αρνητικών παρεμβολών για τη ρευστότητα και την ταχύτητα διασυνοριακών μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: