Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009

Ο απολογισμός δράσης της αντινομαρχίας τουρισμού για το 2009

"Η Αντινομαρχία Τουρισμού-Πολιτισμού και Νέας Γενιάς Κέρκυρας έχοντας στις αρμοδιότητές της τομείς που σχετίζονται με την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη του νομού μας, επικεντρώθηκε και κατά τη διάρκεια του 2008 με σοβαρό αίσθημα ευθύνης στην υλοποίηση στόχων μέσα από σχεδιασμένες δράσεις προβολής, εκδηλώσεων και ανάπτυξης πολύμορφων συνεργασιών", τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της Ν.Α.

Σε αυτά τα πλαίσια, στον τομέα του τουρισμού η Αντινομαρχία συναισθανόμενη τη σημασία του για την οικονομία του νησιού μας, εστίασε στους παρακάτω άξονες δράσεων:



1) 24 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Στις Χώρες: Ολλανδία, Αυστρία, Σλοβακία, Βέλγιο, Τσεχία, Βρετανία,

Ιταλία, Σερβία, Ουγγαρία, Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Ρωσία, Ρουμανία,

Πολωνία, Ελλάδα.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

- Όπως κατά την περσινή χρονιά, έτσι και για το 2008 η συμμετοχή μας σε διεθνείς και εγχώριες τουριστικές εκθέσεις αποτέλεσε μία από τις κύριες δραστηριότητες προβολής του νομού μας τόσο σε τουριστικές αγορές του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού.

- Ειδικότερα, στο χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι το Νοέμβριο του 2008 λάβαμε μέρος σε 24 εκθέσεις, 20 εκτός συνόρων και 4 στην Ελλάδα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη).

-Με δεδομένη μάλιστα την προσήλωσή μας στην προσέλκυση μεγάλων τουριστικών γραφείων του εξωτερικού, η δυναμική παρουσία μας σε εκθέσεις του εξωτερικού κρίθηκε αναγκαία και

- σε επτά από αυτές εκφράστηκε με αυτόνομη παρουσία σε περίπτερο δικό μας:

Συγκεκριμένα στις εκθέσεις:

του Λονδίνου

α)THE TIMES DESTINATION & THE HOLIDAY & TRAVEL SHOW (31/1-3/2)

β) WORLD TRAVEL MARKET (10-13/11)

2. του Βελιγραδίου- IFT- BELGRADE 2008 (28/2-2/3)

3. του Βερολίνου- ITB-BERLIN 2008 (5-9/3)

4. της Ρώμης- GLOBE-ROME 2008 (13/15-3)

5. της Αγ. Πετρούπολης-CIS TRAVEL MARKET (1/3-10)

6. του Βουκουρεστίου – ROM EXPO ( 23/26-10)

7.της Αθήνας- ΜΑθΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΠΑΙΔΕΙΑ (16-19/10)



Επιπλέον, με την πεποίθηση ότι η διεύρυνση στην εισχώρηση της Κέρκυρας σε νέες αγορές θα αποβεί ωφέλιμη στην τουριστική οικονομία της, πραγματοποιήσαμε ανοίγματα σε αγορές των Βαλκανίων:

Σερβία – Έκθεση IFT-BELGRADE 2008 ( 28/2-2/3)

Ρουμανία- Έκθεση ROM EXPO 2008 ( 23-26/10)

καθώς και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης:

Τσεχία – Έκθεση HOLIDAY WORLD-PRAGUE 2008 (14-17/2)

Ουγγαρία- Έκθεση UTAZAS 2008 (28/2-2/3)

Σλοβακία- Έκθεση ITF SLOVAKIA TOUR-BRATISLAVA 2008 (17-20/1)

Αυστρία- Έκθεση FERIEN MESSE (17-20/1)

Πολωνία- Έκθεση TT WARSAW (25-27/9)

Ρωσία α) Έκθεση Μόσχας MITT-MOSCOW 2008 ( 19-22/3)

β) Έκθεση Αγ. Πετρούπολης- CIS TRAVEL MARKET (1-3/10)


2) ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ



Α. ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ



- Στα πλαίσια τουριστικών εκθέσεων του εξωτερικού στις οποίες η Νομαρχία δεν είχε εκπροσώπηση, σε συνεργασία με τα κατά τόπους γραφεία του ΕΟΤ και άλλους τουριστικούς φορείς του νομού μας αποστείλαμε διαφημιστικό υλικό με στόχο να διευρύνουμε την εμβέλεια στην προβολή της Κέρκυρας σε όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές.

- Συνολικά, έγινε αποστολή σε 10 τουριστικές εκθέσεις στις χώρες του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Μ. Βρετανίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Ιαπωνίας και της Ιταλίας.



Β. ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΕΟΤ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

- Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με τον ΕΟΤ με στόχο τη σταθερή και συνεχή προβολή του νησιού μας στο εξωτερικό και την επαφή μας με τον απόδημο ελληνισμό, διενεργήσαμε αποστολές έντυπου και ηλεκτρονικού διαφημιστικού υλικού στα περισσότερα γραφεία του ΕΟΤ εξωτερικού.

* Για πρώτη φορά μάλιστα πραγματοποιήσαμε ανοίγματα προς τις απομακρυσμένες χώρες της Αυστραλίας και της Ν. Ζηλανδίας, της Ιαπωνίας και της Ισπανίας, εγκαινιάζοντας ένα καλό κλίμα συνεργασίας με τα γραφεία του ΕΟΤ στις αντίστοιχες χώρες, το οποίο εκφράστηκε και με την ανταπόκρισή μας στο αίτημά τους για αποστολή υλικού προβολής του νομού σε αυτά.



3) ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ


Α. ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ



- Με την πεποίθηση ότι το Διαδίκτυο αποτελεί μία από τις κύριες πηγές πληροφόρησης των τουριστών και διαμόρφωσης των προτιμήσεών τους στην επιλογή τουριστικού προορισμού, ολοκληρώσαμε τη δημιουργία του νέου Τουριστικού Διαδικτυακού Τόπου με την ηλεκτρονική διεύθυνση «CORFUVISIT.NET και CORFUVISIT.COM» .

- Η καινούργια ιστοσελίδα εμπεριέχει πλούσιο και ποικίλο περιεχόμενο με ελκυστικές εικόνες που δίνει τη δυνατότητα και στον πιο απαιτητικό επισκέπτη να βρει απαντήσεις σε κάθε του αναζήτηση, παρέχοντάς του πληροφορίες ακόμα και σε εξειδικευμένα θέματα και προτάσεις για πολλές μορφές δραστηριοτήτων στο νησί μας.
Β. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ


- Παράλληλα, στοχεύοντας και στην προσέλκυση επισκεπτών από το χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές-εκπαιδευτικούς), διατηρήσαμε την ιστοσελίδα που είχε δημιουργηθεί με θεματικό αποδέκτη αυτήν, εμπλουτίζοντάς την με επιπλέον πληροφορίες,

ενότητες και εικαστικό υλικό.

- Έτσι, ταυτόχρονα με την παρουσία μας στην έκθεση του Μαθητικού Τουρισμού, η ύπαρξη ιστοσελίδας που απευθύνεται στο μαθητικό πληθυσμό με την ηλεκτρονική διεύθυνση «ΠΑΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑ. GR » αποτελεί ένα επιπλέον μέσο επαφής μαζί τους.

4) ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΑΦΩΝ ΜΕ ΜΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ

Α. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΚΑΙ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ

Β. ΚΑΤΑΧΩΡHΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ

ΜΕΣΑ (ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ-ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ) ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

Γ. ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Δ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΒΑΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ

ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΙ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ


5) ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΝΕΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Α. ΕΝΤΥΠΟ – Β. ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ

- Στα ίδια πλαίσια θεωρώντας ότι το υλικό προβολής του νομού μας έπρεπε να εμπλουτιστεί και να επικαιροποιηθεί, προβήκαμε στη δημιουργία διαφημιστικού υλικού, έντυπου και οπτικοακουστικού,

μέρος του οποίου είναι από το πλέον περιζήτητο ιδίως στις τουριστικές εκθέσεις.

Συγκεκριμένα παρήγαμε:

- Τουριστικό οδηγό σε 80.000 αντίτυπα (μπροσούρα) και σε 12 διαφορετικές γλώσσες, με αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες σημείων του νησιού μας και δραστηριοτήτων με αντίστοιχες πληροφορίες.

- DVD - Παρουσίαση του νομού μας με νέες κινηματογραφικές λήψεις και θέματα από την κερκυραϊκή φύση, την ιστορία και τον πολιτισμό του νησιού επίσης σε 12 διαφορετικές γλώσσες.

- DVD- Ειδικό SPOT με 8 διαφορετικές ενότητες (πολιτισμός, πόλη και ύπαιθρος, μνημεία πόλης και υπαίθρου, εορταστικές εκδηλώσεις Πάσχα, αθλητικές δραστηριότητες) που προβάλλεται και στο διαδίκτυο.

- Ειδικό CD με φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και κείμενα προβολής σε 12 γλώσσες - το οποίο προσφέρεται σε δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες που επισκέπτονται την Κέρκυρα ή που συμμετέχουν στις τουριστικές εκθέσεις.

- Τουριστικούς χάρτες σε δύο εκδοχές:

α) Η πρώτη παράγεται σε 150.000 αντίτυπα. Αποτελεί μια επιμελημένη έκδοση από αισθητική και επιστημονική άποψη, πλουσιότερη σε πληροφορίες σχετικά με ζητήματα τουριστικού ενδιαφέροντος που χρησιμεύει για διανομή σε εκθέσεις και γραφεία του ΕΟΤ και σε άλλους φορείς του τουρισμού.

β) Η δεύτερη παράγεται σε 50.000 αντίτυπα. Είναι μια πιο απλή εκδοχή για ευρύτερη χρήση στο τουριστικό κοινό με έμφαση στη γεωγραφική χρηστικότητα. Το συγκεκριμένο χάρτη μπορούν να προμηθεύονται οι επισκέπτες του νησιού μας στις πύλες εισόδου, αεροδρόμιο και λιμάνι, καθώς και οι κερκυραϊκές τουριστικές επιχειρήσεις από την υπηρεσία της Διεύθυνσης Τουρισμού της Νομαρχίας.

- Χάρτινες τσάντες στα χρώματα της θάλασσας και του ήλιου με το λογότυπό μας (Corfu Live it-Love it) και το σήμα του ΕΟΤ.

- Θεματική φωτογράφηση- Προβήκαμε σε θεματική φωτογράφηση του νομού μας με στόχο τη δημιουργία φωτογραφικού αρχειακού υλικού, το οποίο μπορούμε να διαθέτουμε σε μέσα μαζικής ενημέρωσης (περιοδικά, εφημερίδες και τηλεοπτικούς σταθμού) ή σε δημοσιογράφους του τουριστικού ρεπορτάζ.

- Τα πνευματικά δικαιώματα μάλιστα των συγκεκριμένων φωτογραφιών κατοχυρώθηκαν με την αγορά τους από τη Νομαρχία προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από αυτήν για την προβολή του νησιού στα έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

- Επίσης, προχωρήσαμε και στην αναπαραγωγή παλαιότερου έντυπου υλικού προβολής, όπως του folder με θέμα το Αχίλλειο και άλλα τοπία ενδεικτικά του νησιού.

6) ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΥΛΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ

ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ

7) ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ

ΝΟΜΟΥ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Α. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ

(ΚΛΗΡΩΣΕΙΣ ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ)



- Ύστερα από την επιτυχημένη συμμετοχή της Νομαρχίας στην τουριστική έκθεση Globe 2008 της Ρώμης, αξιοποιώντας πρόταση του ΕΟΤ Ιταλίας συμμετείχαμε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ και της ΕΤΙΝ σε εκδήλωση τουριστικής προβολής, η οποία πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο στη φημισμένη και πολυσύχναστη Galleria Alberto Sordi, κτίριο στο ιστορικό κέντρο της Ρώμης, στην καρδιά της Ιταλικής πρωτεύουσας.

- Η συγκεκριμένη δράση που διήρκεσε μια εβδομάδα από τις 19 έως τις 25 Μαΐου είχε ως στόχο την προβολή της Κέρκυρας στην τουριστική αγορά της Ιταλίας και κρίθηκε αναγκαία ύστερα από την πολυετή απουσία μας από αυτή ως ένα σημαντικό βήμα ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος από την Ιταλία.

- Επιπλέον, σε ειδική εκδήλωση με κύριο μήνυμα «ΦΕΤΟΣ ΠΑΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑ» έγινε κλήρωση δώρων (Δωρεάν Διακοπές στην Κέρκυρα) σε συνεργασία με την Ολυμπιακή Αεροπορία, την Aegean Airlines, τις ακτοπλοϊκές γραμμές Κέρκυρα-Ιταλία και ξενοδοχειακές μονάδες του νομού μας.
Β. ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ


Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, διοργανώσαμε εκδηλώσεις προβολής στις δύο κύριες εισόδους επισκεπτών στην πόλη μας- αεροδρόμιο και λιμάνι- το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου.

Οι εν λόγω εκδηλώσεις είχαν εορταστικό περιεχόμενο με στόχο την ανάδειξη τόσο πολιτισμικών στοιχείων όσο και του φιλόξενου χαρακτήρα των κατοίκων του νησιού.

Σε αυτό το πνεύμα περιλάμβαναν παρουσίαση παραδοσιακών χορών με τη συνοδεία ακουσμάτων λαϊκής μουσικής και διανομή τοπικών εδεσμάτων στους επισκέπτες.



8) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΕΝΤΟΝΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Α. ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΟΝΙΑΝ CONCERTS

Στα πλαίσια της ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού, για δεύτερη χρονιά και φέτος, θέλοντας να προβάλουμε το νησί μας και ως προορισμό πολιτιστικού τουρισμού, συμβάλαμε στην ενδυνάμωση του θεσμού των Ionian Concerts, συνδιοργανώνοντας μέρος των πολιτιστικών εκδηλώσεών του.

Παράλληλα, συμμετείχαμε στην ίδρυση Αστικής Εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με το όνομα «Διεθνές Φεστιβάλ Κέρκυρας» με στόχο τον προγραμματισμό και την οργάνωση του εν λόγω φεστιβάλ.

Απευθυνθήκαμε μάλιστα στον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Σπηλιωτόπουλο, με μια πρόταση συνεργασίας για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, ζητώντας του να ενισχύσει το θεσμό «Διεθνές Φεστιβάλ Κέρκυρας- Ιonian Concerts» με οικονομική και τεχνική συνδρομή, γεγονός που επιτεύχθηκε με την επιχορήγηση από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης με το ποσό των 40.000 ευρώ.

Με σύνθημα λοιπόν « η Μουσική είναι στη φύση μας» από τις 1 έως τις 31 Ιουλίου, τα Ιόνια κοντσέρτα αποτέλεσαν μια μεγάλη μουσική συνεύρεση με 5 θεματικές ενότητες και τη συμμετοχή πλήθους μουσικών συγκροτημάτων που δραστηριοποιούνται στο νησί μας (20 φιλαρμονικών, 24 χορωδιών, ωδείων), του Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου και βέβαια του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου καθώς και διάσημων καλλιτεχνών από την Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αμερική και την Άπω Ανατολή.

Το σύνολο των εκδηλώσεων του φεστιβάλ διεξήχθησαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης της Κέρκυρας, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γιορτής, ευχάριστη και φιλόξενη για τους επισκέπτες αλλά και τους κατοίκους του νομού μας.


9) ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΠΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ EASY JET

Στηρίξαμε την ενέργεια της αεροπορικής εταιρείας Easy Jet να καθιερώσει άμεση σύνδεση με την Αγγλία, με απευθείας πτήσεις από το Λονδίνο προς την Κέρκυρα και αντίστροφα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η αποδοχή της εν λόγω ενέργειας εκφράστηκε σε δύο επίπεδα:

α) Τόσο με τη διοργάνωση εκδήλωσης καλωσορίσματος κατά την υποδοχή της πρώτης πτήσης της εταιρείας στο αεροδρόμιο με εορταστικό περιεχόμενο, το φετινό καλοκαίρι.

β) Όσο και με τη στήριξη της παρουσίας της Easy Jet στην τουριστική έκθεση «The Times Destination» που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, όπου συνδράμαμε στην προσπάθεια της εταιρείας να προωθήσει πακέτα διακοπών με προορισμό την Κέρκυρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: