Τρίτη 28 Απριλίου 2009

Ερώτηση Γκερέκου για τον "Ιστορικό Πεζόδρομο Γαρίτσας"

Ερώτηση και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων με Θέμα: «Ιστορικός Πεζόδρομος Γαρίτσας» κατέθεσε η βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ Άντζελα Γκερέκου, προς τους κ.κ. Υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Πολιτισμού Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης, έχει ως εξής:

«Σε συνέχεια της με αριθμ. πρωτ. 2385/19.1.2009 αναφοράς που είχα καταθέσει προς το ΥΠΕΣΔΔΑ και της με αριθμ. Πρωτ. 7958/9.2.2009 απάντησης του ΥΠΕΣΔΔΑ, σχετικά με την αποκατάσταση του παραλιακού τείχους της πόλης της Κέρκυρας στην περιοχή της Γαρίτσας, επανέρχομαι με την παρούσα, υπενθυμίζοντας τα ακόλουθα:

Σύμφωνα και με το με αριθμ. Πρωτ. ΓΝ 291/ 2.01.2009 έγγραφο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κέρκυρας προς τον κ. Υπουργό Εσωτερικών, στις 8 Δεκεμβρίου 2008, η Κέρκυρα επλήγη από έντονα καιρικά φαινόμενα. Οι ισχυροί κυματισμοί που προκλήθηκαν, έπληξαν και το παραλιακό τείχος κατά μήκος του δρόμου και πεζοδρομίου από το προάστιο Γαρίτσα έως τις εγκαταστάσεις του Ναυτικού Αθλητικού Ομίλου Κέρκυρας, πλάι στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας, μήκους 700 μέτρων, κλασσική και αγαπημένη περιπατητική διαδρομή χιλιάδων Κερκυραίων και των επισκεπτών. Σημειωτέον πως τα εν λόγω τείχη με το παρακείμενο πεζοδρόμιο, αποτελούν ένα από τα ωραιότερα σημεία της Κέρκυρας και επιπλέον ένα από εκείνα που παρουσιάζουν ιδιαίτερο πολιτιστικό ενδιαφέρον. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω τείχος και το παρακείμενο πεζοδρόμιο, έχουν κατασκευαστεί από τον διατελέσαντα και Πρωθυπουργό, Δήμαρχο Κερκυραίων, Γεώργιο Θεοτόκη στα τέλη του 19ου αιώνα.

Οι πρόσφατοι ισχυροί κυματισμοί προκάλεσαν την καταστροφή και την κατάρρευση τμημάτων του τείχους και του πεζοδρομίου, με άμεσο τον κίνδυνο για τον παρακείμενο, μεγάλης κυκλοφορίας παραλιακό δρόμο.

Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο της Ν.Α.Κ. η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Κέρκυρας εκπόνησε μελέτη άμεσης αποκατάστασης εσωτερικά του τείχους προς τον δρόμο, με προϋπολογισμό 800.000 ευρώ, ζητώντας έκτακτη χρηματοδότηση από το ΥΠΕΣΔΔΑ.

Σε συνέχεια των παραπάνω, με την από 7958/9.2.2009 απάντηση του στην σχετική αναφορά που καταθέσαμε, ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Θ. Νάκος μας ενημέρωσε ότι εξασφάλισε έκτακτη χρηματοδότηση προς της Ν.Α.Κ. ύψους 300.000 ευρώ.

Ωστόσο, περισσότερους από 4 μήνες μετά τις καταστροφές στην παραλιακή ζώνη της Γαρίτσας, εκτελέστηκαν εργασίες «εμβαλωματικού» χαρακτήρα, προς μερική αποκατάσταση των καταστροφών, καθώς αφορούσαν μόνο την κάλυψη αποκλειστικά και μόνο των καθιζήσεων και των οπών που προκλήθηκαν στο πεζοδρόμιο, ύστερα από την υποχώρηση του εδάφους.

Επίσης, δεν αποκαταστάθηκαν οι ζημιές των τειχών από την πλευρά της θάλασσας, παραμένοντας έτσι υπαρκτός ο κίνδυνος πρόκλησης επιπλέον καταστροφών.

Οι δε εργασίες που εκτελέστηκαν μέχρι σήμερα, προσδιορίζονται μόνο στην επιχωμάτωση των καθιζήσεων του πεζοδρομίου, ενώ δεν επανατοποθετήθηκαν οι κλασσικές πέτρινες πλάκες του πεζοδρομίου-μνημείου. Αντιθέτως με τον πλέον αυθαίρετο τρόπο, οι πέτρινες παραδοσιακές πλάκες αντικαταστάθηκαν από κοινά μάρμαρα οικιακής χρήσης ή πέτρινες «σινιώτικες» πλάκες, γεγονός που αλλοιώνει τον χαρακτήρα της περιοχής και προσβάλει κατάφορα την πολιτιστική φύση του μνημείου.

Αξίζει δε να σημειωθεί πως οι εργασίες που εκτελέστηκαν χαρακτηρίζονται από κακοτεχνίες οι οποίες διαρκώς επισημαίνονται από τους κατοίκους και τους περιπατητές του πεζοδρομίου οι οποίοι τοποθετούν ακόμη και κλαδιά δέντρων ώστε να επισημαίνουν τον κίνδυνο που εγκυμονεί από τα κενά που υπάρχουν μεταξύ των πλακών.

Τέλος, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω πεζοδρόμιο μήκους πλέον των 700 μέτρων, δέχεται χιλιάδων περιπατητών καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας αλλά και του έτους, μέχρι σήμερα δεν διαθέτει ράμπες πρόσβασης σε ΑμεΑ, έστω και αν η κοινωνική αναγκαιότητα είναι δεδομένη.

Κατόπιν τούτων,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί,

1. Για ποιους ακριβώς λόγους δεν υπήρξε πλήρης αποκατάσταση των καταστροφών που υπέστησαν τα τείχη και το παρακείμενο πεζοδρόμιο, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες αλλά και τις ανάγκες του χώρου;
2. Οι εν λόγω εργασίες που πραγματοποιήθηκαν, σε πόσα ακριβώς τετραγωνικά μέτρα αναφέρονται και ποιο είναι το ακριβές χρηματικό ποσό που δαπανήθηκε για την εκτέλεση αυτών των εργασιών και ποια είναι η τύχη των παραδοσιακών πλακών οι οποίες απομακρύνθηκαν από τα σημεία των καταστροφών;
3. Σύμφωνα και με τις ισχύουσες αρχαιολογικές διατάξεις, για ποιο λόγο επετράπη η αντικατάσταση των παραδοσιακών πλακών του πεζοδρομίου, από κοινές -διαφορετικού τύπου και χρώματος- μαρμάρινες και πέτρινες πλάκες, αλλοιώνοντας έτσι τον πολιτιστικό χαρακτήρα και τη συνολική εικόνα της περιοχής;
4. Οι εργασίες που εκτελέστηκαν μέχρι σήμερα και ειδικότερα η αντικατάσταση των πλακών είναι σύμφωνα με τους όρους της μελέτης και της έγκρισης του ΚΑΣ; (Παρακαλούμε να μας κατατεθεί η μελέτη αλλά και οι άδειες των αρμόδιων υπηρεσιών σύμφωνα με τις οποίες εκτελέστηκαν οι εργασίες).
5. Για ποιους ακριβώς λόγους μέχρι σήμερα δεν έχουν δημιουργηθεί οι τόσο αναγκαίες ράμπες πρόσβασης των ΑμεΑ;
6. Τι προτίθεστε να πράξετε για όλα τα παραπάνω και ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης του συνόλου των ζημιών που έχει υποστεί η περιοχή;»

Δεν υπάρχουν σχόλια: