Τετάρτη 22 Απριλίου 2009

Κόντρα φορέων του τουρισμού για το χρόνο διαφήμισης του κερκυραικού Πάσχα

Αντιπαράθεση ξέσπασε μεταξύ, εκπροσώπων του τουριστικού κλάδου στο νομό και της Επιστημονικής Εταιρείας Τουρισμού Κέρκυρας, σχετικά με την πολιτική τιμών στα ξενοδοχεία του νησιού και τη διαφήμιση της Κέρκυρας, την περίοδο του Πάσχα.

Σε ανακοίνωση που υπογράφουν, ο Πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Π. Μπράμος, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας Δ. Χαρίτος και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων της Κέρκυρας Γ. Χρυσικόπουλος, τονίζεται μεταξύ άλλων:

Λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η οποία έχει τις γνωστές επιπτώσεις και στη χώρα μας, από πολύ νωρίς ξεκινήσαμε έντονες προσπάθειες προβολής και διαφήμισης της Κέρκυρας για τα ξενοδοχεία μας με τη συνεργασία των ταξιδιωτικών γραφείων και του διαδικτύου. Στην προσπάθειά μας αυτή βοήθησε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση όπως και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με την ΕΤΙΝ προβάλλοντας το νησί και τις πασχαλινές εκδηλώσεις στα ΜΜΕ.

Διαβεβαιώσαμε ότι για τα ξενοδοχεία μας η πολιτική τιμών δεν άλλαξε, αντιθέτως υπήρξε μείωσή τους με ειδικές προσφορές για οικογένειες με παιδιά δεδομένου ότι η ροή των κρατήσεων μέχρι τις αρχές Απριλίου δεν ήταν η αναμενόμενη. Θεωρούμε ότι οι τιμές των ξενοδοχείων στην περίοδο του Πάσχα για την Ελληνική αγορά είναι ανάλογες της κατηγορίας, των προσφερομένων υπηρεσιών και της τοποθεσίας του κάθε ξενοδοχείου σε σχέση με την πόλη.

Δυστυχώς το πρόσφατο σχετικό δημοσίευμα δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική πολιτική τιμών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων μας και της προσφοράς τους, στην οικονομία του τόπου”.

Η Επ. Εταιρεία Τουρισμού

“Στην Κέρκυρα, ακόμα, επιμένουμε να διυλίζουμε τον κώνωπα και να καταπίνουμε την κάμηλο”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της Επ. Εταιρεία Τουρισμού.

Οπως τονίζει:

“Δύο εβδομάδες πριν το Πάσχα η Κέρκυρα μέσω των Αθηναϊκών ΜΜΕ προβαλλόταν ως ο ακριβότερος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας για το Πάσχα. Παρουσίαζαν δε, συγκριτικό πίνακα τιμών ξενοδοχείων απ’ όλες τις περιοχές της χώρας.

Από την πλευρά της Κέρκυρας δεν υπήρξε καμία επίσημη αντίδραση, συνεπώς αποδεχθήκαμε ότι η Κέρκυρα είναι όντως η πιο ακριβή.

Εμείς ως Ε.Ε.Τ.Κ προσεγγίσαμε το θέμα από μία άλλη πλευρά. Παρατηρήθηκε μία έντονη τουριστική προβολή για το Πάσχα στην Κέρκυρα σε τηλεοπτικά μέσα εθνικής εμβέλειας που κατά την γνώμη μας δεν ήταν η καταλληλότερη χρονική περίοδος για κάτι τέτοιο για τους εξής λόγους.

1. Η Κέρκυρα διαχρονικά είναι κλασσικός προορισμός για το Πάσχα, επί σειρά ετών ο δημοφιλέστερος εντός συνόρων. Η προβολή μέσω διαφήμισης θα έπρεπε να τρέχει δυναμικά από αυτή τη στιγμή για την τόνωση κρατήσεων στους μήνες χαμηλής ζήτησης όπως Μάιο Ιούνιο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο όπου υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα αζήτητων κλινών.

2. Εφέτος αρκετές μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες δεν λειτούργησαν. Η συνέπεια της έντονης διαφήμισης ήταν να προκληθεί υψηλή ζήτηση χωρίς όμως να μπορεί να καλυφθεί. Και ο νόμος της αγοράς ορίζει ότι η υψηλή ζήτηση προκαλεί άνοδο τιμών. Έτσι η Κέρκυρα απέκτησε ταμπέλα ακριβού τουριστικού προορισμού λόγω των 4 ημερών του Πάσχα.

Συμπερασματικά η κριτική μας ήταν ως προς το χρόνο και τον στόχο της διαφήμισης. Για άλλη μία φορά αναδεικνύεται η έλλειψη συντονιστικού οργάνου που να διαχειρίζεται τα τουριστικά ζητήματα της Κέρκυρας”.

Δεν υπάρχουν σχόλια: