Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

700 δημότες κατά του υπόγειου πάρκινγκ στο Σαρόκο

Στη δημοσιότητα δόθηκε από τον κ. Πάολο Μελισσάνο η διαμαρτυρία που κατέθεσαν στο γραφείο του Δημάρχου Κερκυραίων και του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών,700 δημότες που θέλουν έτσι να εκφράσουν την διαφωνία τους για ένα «πρόχειρο & συνηθισμένο» σενάριο από τους τοπικούς αιρετούς άρχοντες.
Το κείμενο έχει ως εξής:
"Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
Κύριε Αντιδήμαρχε Τεχνικών Υπηρεσιών,
Οι υπογεγραμμένοι δημότες του Δήμου Κερκυραίων διαμαρτυρόμαστε έντονα για την πρόθεση του Δήμου Κερκυραίων να προβεί στην κατασκευή και παραχώρηση εκμετάλλευσης υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην Πλατεία Σαρόκου.
Διαμαρτυρόμαστε επίσης για την έλλειψη δημόσιο διαλόγου: θα έπρεπε να είχε προηγηθεί μια συζήτηση για ένα τόσο σημαντικό έργο που θα επιβαρύνει την ποιότητας ζωής μας.
Από τα έγγραφα που έχουν χορηγήσει οι Τεχνικές Υπηρεσίες έχει διαπιστωθεί ότι η προμελέτες, εγκρίσεις και οι άδειες διαφόρων υπηρεσιών που ο Δήμος Κερκυραίων διαθέτει δεν είναι επίκαιρες και ούτε τεκμηριωμένες όπως το προβλέπει η νομοθεσία και οι αποφάσεις του ΣτΕ.
Η κυκλοφοριακή μελέτη για το εν λόγω έργο συντάχτηκε το έτος 2001 όταν οι ανάγκες της πόλης και ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων από το σημείο αυτό δεν έχει καμία σχέση με τα σημερινά δεδομένα, όταν ειδικά σήμερα τα ΙΧ προερχόμενα από την Πολυχρονίου Κονσταντά προς την Πλατεία Σαρόκο είναι περισσότερα από τη στιγμή που η οδός Ιουλίας Ανδρέαδη έχει γίνει διπλής κατεύθυνσης ενώ πριν ήταν μονόδρομος.
Πολλές δικαστικές αποφάσεις αναφέρουν πως τέτοιες μελέτες, για να εφαρμοσθούν, πρέπει να είναι επίκαιρες.
Η Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που έχει συνταχθεί το έτος 2001 υπολογίζει το έργο 2ης κατηγορίας με την σύνταξη απλού ερωτηματολόγιου όταν σαφέστατα πάρα πολλές φορές το ΣτΕ έχει επισημάνει πως τέτοιας φύσεως έργα ανήκουν στην 1η κατηγορία για τα οποία η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων γίνεται με κοινή απόφαση του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και του αρμοδίου κατά περίπτωση υπουργού. Επίσης απαιτείται η σύνταξη ολοκληρωμένης και συστηματικής επιστημονικής μελέτης, στην οποία να επισημαίνονται με ακρίβεια οι πιθανές επιπτώσεις του έργου, στο φυσικό και στο ανθρωπογενές περιβάλλον.
Προβάλλεται δε περαιτέρω ότι εφ’ όσον το έργο υπάγεται στην 1η κατηγορία, θα έπρεπε να είχε προηγηθεί και προέγκριση χωροθέτησης.
Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του έτους 1987 και οι τροποποιήσεις του 2008 δεν αναφέρουν πουθενά στο συγκεκριμένο σημείο τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης.
Επίσης δεν είναι σαφές ακόμα εάν υπάρχει στατική, αντισεισμική, γεωλογική, γεωφυσική ή υδρογεωλογική μελέτη.
Κατά συνέπεια, δεν είμαστε πια διατεθειμένοι να εξακολουθήσουμε να πληρώνουμε κυριολεκτικά, την προχειρότητα, τη βιασύνη στο σχεδιασμό και την υποεκτίμηση των αναγκών της πόλης από τους αιρετούς άρχοντες της Τ.Α.
Σήμερα δεν μπορεί η πόλη μας να αναπτύσσεται και αναδιαμορφώνεται με τέτοιον
τρόπο ώστε να εξυπηρετεί τα αυτοκίνητα και όχι τους ανθρώπους που την κατοικούν.
Την ίδια στιγμή που συζητάμε για πράσινες πόλεις, που όλη η Ευρώπη προσπαθεί να διώξει τα αυτοκίνητα από τα κέντρα των πόλεων και να δημιουργήσει περισσότερους χώρους για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων, ο Δήμος Κερκυραίων σκέπτεται να πράξει το αντίθετο.
Η κατασκευή υπόγειου παρκινγκ στο κέντρο της πόλης είναι εντελώς αντίθετη με την υπ αριθ 23 – 362/2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβούλιου που ψήφισε την διακήρυξη της Κοπεγχάγης στην οποία αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «Πρέπει να δημιουργήσουμε κίνητρα που θα βελτιώνουν την ελκυστικότητα των φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων μεταφοράς, ενώ θα περιορίζουν τη χρήση των αυτοκινήτων και των βαρέων οχημάτων μεταφοράς αγαθών στις πόλεις. Είναι απαραίτητο να ενθαρρύνουμε τρόπους ζωής που εξαρτώνται λιγότερο από τα αυτοκίνητα. Πρέπει να ενθαρρύνουμε πρότυπα χρήσης γης που μειώνουν την ανάγκη μηχανοκίνητης κυκλοφορίας και να ελαχιστοποιήσουν το μέγεθος του διαθέσιμου για τα αυτοκίνητα δημόσιου χώρου».
Δυστυχώς η απόφαση αυτή, όπως άλλες, δεν εφαρμόζεται.
Το υπόγειο παρκινγκ στην πλατεία:
1. Δεν θα εξυπηρετεί τους κατοίκους αλλά μόνο τους τυχών επισκέπτες εξαιτίας υψηλές τιμές για την στάθμευση.
2. Θα λειτουργήσει σαν βιομηχανία ρύπων βενζολίου και μολύβδου, επιβαρύνοντας έτσι την ήδη επιβαρυμένη ατμόσφαιρα του κέντρου της πόλης.
3. Δεν θα επιτρέψει την φύτευση μεγάλων δέντρων λόγω των τεχνικών κατασκευαστικών δυσκολιών που υπάρχουν.
4. Δεν θα λύσει τελικά τα προβλήματα στάθμευσης και ως εκ τούτου το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Η δημιουργία τους επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την κυκλοφοριακή συμφόρηση πέριξ της πλατείας λόγω της αθρόας προσέγγισης πολλών οχημάτων που επιθυμούν να σταθμεύσουν στο υπόγειο πάρκινγκ.
Ο Δήμος Κερκυραίων δυστυχώς δεν έχει προωθήσει καμία μελέτη για να απορροφήσει τους κοινοτικούς πόρους από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την βελτίωση των υποδομών και μεταφορών της πόλης. Η έλλειψη αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας μαζί με την πολύχρονη ανάγκη να ληφθούν ουσιαστικά κυκλοφοριακά μέτρα για την πόλη μας, δεν μπορεί να δικαιολογήσει την δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ σε μια πλατεία που καθημερινά δέχεται ένα απίστευτο κυκλοφοριακό φόρτο ο οποίος οξύνεται προπάντων κατά την διάρκεια των ωρών αιχμής και τις ημέρες που υπάρχουν βροχοπτώσεις.
Για την λύση του κυκλοφοριακού, από τη στιγμή που η πόλη δεν διαθέτει περιφερειακές αρτηρίες, προτείνουμε αυτό που επιδιώκουν πια όλες οι σύγχρονες πόλεις, την Βιώσιμη Αστική Διαχείριση, που σημαίνει:
o Ανάπτυξη περιφερειακών χώρων στάθμευσης με χρήση υβριδικών λεωφορείων για την τακτική μεταφορά των επιβατών σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης, γνωστός ως Park & Ride. Οι πιθανοί χώροι που έχουν εντοπισθεί είναι οι εξής: Πλαζ Αγίας Αικατερίνης, οικόπεδο του Α.Σ.Κ. στο εμπορικό, ιδιωτικό οικόπεδο στα Παγκρατέικα, οικόπεδο του Δήμου Κερκυραίων και το χώρο του παλαιού Γεροκομείου στην οδό Ι. Θεοτόκη, οικόπεδο των Αδελφάτων στις Κουλίνες.
o Έλεγχος και περιορισμός της κυκλοφορίας και στάθμευσης των αυτοκινήτων στις κεντρικές αστικές περιοχές, αλλά και εφαρμογή κατάλληλης τιμολογιακής πολιτικής στάθμευσης που να προωθεί την μετεπιβίβαση στη δημόσια συγκοινωνία και να απελευθερώνει τον πολύτιμο χώρο των ιστορικών κέντρων ώστε να διατίθεται για πράσινο, περπάτημα, ποδήλατο.
o Δημιουργία bike sharing.
o Ενίσχυση των μέσων μαζικής συγκοινωνίας.
o Απομάκρυνση δημόσιων υπηρεσιών ή καλύτερη αποκέντρωση τους ώστε να μην αυξάνονται η κυκλοφορία αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης.
o Αξιοποίηση δημόσιων ελεύθερων χώρων για την κίνηση των πολιτών και των επισκεπτών της πόλης.
Για την πλατεία Σαρόκο ζητάμε την πλήρη ανάπλαση της.
Εάν ο Δήμος Κερκυραιών αρνηθεί να ακούσει τις απόψεις μας και συνεχίσει τη επιθυμία της κατασκευής του υπόγειου παρκινγκ στην συγκεκριμένη πλατεία, τότε θα προβούμε σε κάθε νόμιμο μέσω ώστε να διασφαλίσουμε την ποιότητας ζωής και τα δικαιώματα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: